/* BURADAN */ /* BURAYA */

Sayfalar

29 Kasım 2015

DİCLEYİM BEN, FIRATIM



dicleyim ben fıratım
mezopotamya'nın
bir o yanı bir 
bu yanıyım
petrole bulanmış kanıyım
dönerken yuvasına kuşlar 
düşmanıyım
mermi yuvalarının
üşürse otları kıyılarımın
yanarsa
ben de üşürüm ben de yanarım
dicleyim ben fıratım
iklimler ve kimlikler yüklü
coşar taşarım
bazen bir üveyik gözünde
ya da bir ceylan bakışında
korkak ürkek akarım
donar çözülürüm
ağrılar iner kollarıma
sonra yüreğime iner
iner basra'ya
yaralarım tuzlanır
boyanır petrolün yeşiline
anlarım
yazgımızı yazanların
kitabıyla okunurum
acım yayılır okyanusa
yok olurum
mektubum
bir karabatak kuşunun
petrole banmış gagasında
bir gemiden açılan 
ateşle vurulurum
ulaşamam yukarılara
diyemem
durun
dicleyim ben fıratım
şahidiyim zulmün
akıtılan kanın
                   Mahir Ataseven
                                                    (İvriz 'in Medahar-ı İftihar-ı)

1 yorum: